سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس خود را نشناسد، به غیر خود نادان ترباشد . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

صفحات اختصاصی
 
تدریس
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :3
بازدید دیروز :6
کل بازدید :41294
تعداد کل یاداشته ها : 30
103/2/13
3:34 ص

پاسخ پرسشهای بخش دوم :تولید   -   فصل اول  را در « ادامه مطلب» ببینید

 1_ تولید چیست؟به کلیه ی فعالیت هایی که برای تبدیل منابع و امکانات به کالاهای مورد نیاز به کار گرفته  می شود ((تولید))می گویند.

2_ آیا همه محصولات تولید شده به صورت مستقیم به مصرف می رسند؟چرا؟    خیر؛چون، بعضی از محصولات مثل سنگ آهن ، ورقه های فلزی و...مورد استفاده ی مستقیم افراد قرار نمی گیرد بلکه مورد استفاده ی مؤسسات تولیدی دیگر قرار می گیرند که آن ها برای تولید ماشین ،یخچال و...استفاده می شود.

3_ سود چیست وچگونه محاسبه می شود؟  اگر میزان درآمد تولید کننده از هزینه اش بیشتر باشد می گوییم تولید کننده سود برده است.سود عبارت است از تفاوت بین در آمد و هزینه.

                                             هزینه – درآمد =سود

4_ تولید کنندگان برای جلوگیری از ضرر چه اقداماتی انجام می دهند؟تولید کنندگان برای جلو گیری از ضرر، هزینه های خود را تا حدّ ممکن کاهش می دهند؛مثل جلو گیری از استخدام نیروی انسانی غیر ضروری، صرفه جویی در مصرف موادّ اولیه و جلوگیری از ریخت وپاش.

5_ تولید کنندگانی  که به فکر کسب سود بلند مدت اند ، معمولاً کدام شیوه ی کاری را دنبال می کنند؟ ابتدا کالاهایشان را با قیمت کمتر عرضه می کنند و به جای صرفه جویی در هزینه های تولید سعی مکنند کالایشان را با کیفیت بهتر عرضه کنند . در این صورت ،ممکن است سود فعلی آن ها کاهش یابد ولی مشتریان بیشتری را جذب می کنند و می تواند در سال های آینده فروش بیشتر و بهتری داشته باشند.

6_ عوامل تولید را نام ببرید.  منابع طبیعی _نیروی انسانی _سرمایه

7_ کدام یک از عوامل تولید مهمتر است ؟چرا؟    نیروی انسانی ؛چون ، بدون انسان منابع تولید دیگر بدون استفاده می ماند.

8_ پولی که تولید کنندگان برای خرید عوامل تولیدمی پردازند، با چه عنوانی هایی نصیب خانواده ها می شود؟    اجاره ،مزد و حقوق ،سود 


  

فال حافظ