سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر نو رسته ای که در جستجوی دانش و عبادت رشد کند تا بزرگ شود، خداوند روز قیامت پاداش هفتاد و دو صدیق را به او می دهد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

صفحات اختصاصی
 
تدریس
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :13
بازدید دیروز :2
کل بازدید :41348
تعداد کل یاداشته ها : 30
103/2/28
9:10 ص

بالاخره مطالب اقتصاد هنرستان رو پیدا کردم  و بزودی دراینجا قرار می دهم

1- دلیل اهمیت مطالعه ی حسابداری ملی را بیان کنید.   چون به کمک حسابداری ملی می توان تاثیر به کارگیری سیاست های اقتصادی مختلف را بر سطح زندگی مردم و رشد اقتصادی جامعه سنجیده ، یعنی ، میزان کل تولید کالا و خدمات ، سطح رفاه و درامد اعضای ان جامعه را مشخص می کند.

2- فعالیت تولیدی چیست؟  فعالیت تولیدی فعالیتی است که به تهیه کالا و خدمات مورد نیاز مردم بپردازد یا ارزش کالاها و خدماتی را که از قبل تهیه شده است ،افزایش دهد.

3-چرا در اندازه گیری تولید کل جامعه ارزش کالاهای واسطه ای محاسبه نمی شود ؟    به این دلیل که ارزش کالا های واسطه ای در بطن کالا های نهایی نهفته است. اگر ارزش ان را محاسبه کنیم ، در واقع ارزش کالاهای را دوبار محاسبه کرده ایم ، یک بار به صورت بخشی از ارزش کالا های نهایی و یک بار هم به صورت مستقل .

4- برای محاسبه ی فعالیت های تولیدی در حسابداری ملی چه شرایطی لازم است؟   1-کالا ی تولیدی از بازار عبور کند.  2- فعالیت به تولید کالا و خدمات نهائی منتهی شود.  3- تولید در محدوده مکانی معینی صورت گیرد.

4- فعالیت تولیدی قانونی و مجاز باشد.

5-چرا هر ساله باید در صدی از تولیدات جامعه را بابت استهلاک کالا های سرمایه ای کنار گذاشت؟  به جهت جای گزینی یا تعمیر کالا های سرمایه ای

6- کدام یک از دو شاخص در امد ملی و درامد سرانه در مقایسه ی بین جوامع نقش و اهمیت بیشتری دارد؟به چه دلیل؟  از ان جا که جمعیت کشور های مختلف متفاوت است ، در امد سرانه که مشخص کننده ی سهم متوسط هر فرد جامعه از میزان در امد یا تولید ان جامعه است، معیاری مناسبی برای مقایسه ی سطح زندگی و رفاه افراد در جوامع مختلف است.

7- برای محاسبه ی ارزش کل تولیدات جامعه چه روش هایی وجود دارد؟نام ببرید.    1-روش هزینه ای 2-روش در امدی   3-روش تولید (( ارزش افزوده))

8- ایا برای محاسبه ی ارزش کل تولیدات جامعه استفاده از یک روش کافی است؟چرا؟  خیر، زیرا ، به منظور جلوگیری از اشتباه حداقل باید از دو روش ، ارزش تولیدات کل جامعه را حساب کرد

9- روش ارزش افزوده را در محاسبه ی ارزش کل تولیدات جامعه شرح دهید.  کالا ها و خدماتی که خانوار ها از ان استفاده می کنند ، مراحل مختلف تولید را طی کرده و در هر مرحله ، بر ارزش محصول افزوده می شود و سپس به مرحله ی بعد تحویل می گردد. برای محاسبه ی ارزش کل تولید کالا های و خدماتی نهایی ، ارزش های افزوده شده در مرحله های مختلف را با هم جمع می کنند ، به عنوان مثال ، فرض کنید ارزش پنبه ی تولید شده در یک جامعه 500ریال است. اگر پنبه را در کارخانه ی نساجی به نخ تبدیل کنند، ارزش ان 700ریال می شود و بعد از ان چنانچه نخ را به پارچه نخ را به پارچه تبدیل کنند ، قیمت ان 1000ریال می گردد و با تبدیل پارچه به پوشاک ، قیمت ان 1500ریال می شود . در این حالت ، در هر مرحله به قیمت کالای اولیه مقداری افزوده شده است که این ارزش افزوده مساوی با قیمت نهایی کالای تولید شده ((پوشاک))است.

10- برای جلوگیری از اشتباه ناشی از افزایش قیمت در محاسبه ی تولید کل جامعه چه باید کرد؟  برای جلوگیری از اشتباه ، سال معینی را به عنوان ((سال پایه)) انتخاب می کنیم ارزش تولیدات هر سال را بر حسب قیمت کالا ها و خدمات در سال پایه (( نه سال جاری )) محاسبه می ناییم، بدین ترتیب ، اثر تغییرات قیمت در محاسبه ی تولید کل از بین می رود و تغییرات مو جود فقط نشان دهنده ی تغییر میزان تولید کالا ها و خدمات خواهد بود.


90/12/8::: 4:1 ع
نظر()
  

فال حافظ